Seurasydän-kampanja liputtaa seuratoiminnan yhteisöllisyyttä
Nyt tarvitaan yhteisöllisyyttä enemmän kuin koskaan. Ja mikäpä olisi parempi yhteisöllisyyden esikuva kuin suomalainen urheiluseura? Suomalainen urheiluseuratoiminta kun on maailmanlaajuisesti täysin ainutlaatuinen. Seuroissa on yli 1,2 miljoonaa liikkujaa, urheilijaa ja toimijaa. Olympiakomitea, lajiliitot, liikunnan aluejärjestöt ja urheiluseurat haluavat liputtaa yhdessä seuratoiminnan suurinta vahvuutta – yhteisöllisyyttä.
#Seurasydän on Suomen Olympiakomitean koordinoima kampanja, jonka tarkoituksena on innostaa urheiluseuroissa ja liikuntatoimintaa järjestävissä yhdistyksissä toimivia ihmisiä levittämään yhteisöllisyyden arvoja ympärilleen niin sosiaalisessa mediassa kuin omassa toiminnassaan.
Kampanja käynnistyy 1.9., josta lähtien rakkauttaan omaan seuraansa tai yhdistykseensä voi tuoda esiin sosiaalisen median kanavissa #Seurasydän-häshtägin alla ja kaikilla muillakin kuviteltavissa olevilla tavoilla. Seurasydän kuvastaa siis rakkautta omaa seuraa kohtaan ja kertoo siitä, mitä kaikkea hyvää seuran ihmiset ympärilleen luovat. Seurat eivät toimisi ilman ihmisiä, jotka ovat mukana täydellä sydämellään. Sykkiikö sinulla Seurasydän?
Kampanjalla halutaan herättää seurat sekä yhteiskunta näkemään seuratoiminnan yhteisöllisyyden tärkeyden niin yksilölle kuin laajemmin koko yhteiskunnalle. Silloin seuraihmiset voivat kokea vilpitöntä ylpeyttä toiminnastaan ja muistaa seuratoiminnan olevan arvokasta, merkityksellistä työtä. Seurasydäntä seuraamalla myös uudet ihmiset voivat löytää tiensä seuratoimintaan.
Kenelle tämä on tarkoitettu
Seurasydämen ideana on levitä ja näkyä urheiluseurojen ulkopuolelle sen jäsenten kautta. Seurasydäntä voivat kasvattaa niin juniorit, liikkujat, talkoolaiset, fanit, huippu-urheilijat, lajiliitot kuin kumppaniyritykset. Seuran toiminnassa mukana olevat voivat jakaa seuran hyvää, yhteisöllistä ilmapiiri myös seuran ulkopuolelle omissa sosiaalisen median kanavissaan #seurasydän-tunnisteen kanssa.
Miten teemme tästä ilmiön
Tämä on seurojen kampanja, joka luodaan yhdessä. Seurasydän sykkii lähes 10 000 urheiluseurassa. Myös Olympiakomitea, lajiliitot ja liikunnan aluejärjestöt ovat aktiivisesti mukana viestimisessä. Seurasydän ja yhteisölllisyys ovat esillä sosiaalisessa mediassa, YLE:n kanavilla, seurojen, lajiliittojen ja Olympiakomitean viestinnässä koko syksyn ajan aina Urheilugaalaan asti.
Seurapaita-päivä 24.9.
Kampanjan puitteissa vietetään tiistaina 24.9. Seurapaita-päivää, jolloin tavoitteena on, että seuratoiminnassa mukana olevat ja olleet pukevat oman seuran verkkatakin tai paidan päälle ja lähtevät töihin, kouluun, päiväkotiin ja kuka minnekin.